Tudományos tevékenység

Tudományos tevékenység

A PTE ÁOK Gyógyszerészeti Intézet és Klinikai Központi Gyógyszertár néhány fontosabb kutatási területei, tudományos tevékenysége:

• Optimalizált gyógyszerválasztás és használat metodikái.

• Kórházi gyógyszer formulária menedzsment metodikai alkalmazhatósága és fejlesztése; a farmakoökonómiai és a bizonyítékokon alapuló gyógyszerértékelés gyakorlati alkalmazása.

• Gyógyszer-gyógyszer, gyógyszer-gyógytermék és étrendkiegészítők kölcsönhatásainak vizsgálata, megelőzésükre alkalmas szoftver, adatbázis fejlesztése.

• Gyógyszerészeti informatikai rendszerek fejlesztése.

• Gyakorlati, klinikai igények figyelembevételével humán klinikai vizsgálatok tervezése és gyakran ezekhez vizsgálati készítmények fejlesztése.

• Az interneten rendelt gyógyszerek átfogó gyógyszerészeti vizsgálatai, hamisított termékek kiszűrése a forgalmazásból és terápiából.

• Betegekre nagy hatást jelentő „csodaszerek” terjedésének, üzeneteinek, szakmai hitelességének vizsgálata  (például „Tények, tévhitek és ellentmondások a nátrium-kloriddal kapcsolatban”).

 

Prof. dr. Botz Lajos irányítása mellett az Intézet az alábbi nyertes pályázatokban vesz (vett) részt:

• NKTH által támogatott (2005-2008) a "Jedlik Ányos" pályázaton meghirdetett "Új embolizáló anyagok és termékek fejlesztése minimálisan invazív (endovascularis) terápia céljaira." c. projekt (NKFP1-00027/2005)

• A “Pázmány Péter” pályázaton (2006-2008) nyertes program: MEDIPOLISZ Dél-Dunántúli Regionális Egyetemi Tudásközpont, 1.7. program (RET-008/2005)

• INNODIAG "Látható fájdalom – Új fMRI módszerek a fájdalomkutatásban és kezelésben." c. projekt (2008-2010)

• BAROSS GÁBOR Program; Kis- és Középvállalkozások Innovációs Fejlesztéseinek Támogatása a Dél-Dunántúli Régióban (DD_KKV_07) INTERACT: Gyógyszerek, gyógytermékek és táplálékkiegészítők között fellépő nem kívánt kölcsönhatások megelőző szűrésére alkalmas szoftver kialakítása (2009-2011)

• TÁMOP – 4.1.2.A/1-11/1 PTE Gyógyszertudományi Szak: Megújuló gyógyszerészeti kompetenciák gyakorlatorientált elsajátítását szolgáló digitális tananyagok kifejlesztése magyar és angol nyelven, az egyetemi oktatók felkészítése a 21. század oktatási kihívásaira (2012-2013)